13 Aug - Långpromenad?? (Anna)

Idag hade jag tänkt att gå på en riktig långpromenad.
Mest för att gruppen skulle lära sig gå i koppel tillsammans efter semestern.
Räknade bara lite fel då Helmut inte alls ville gå långt.
Han orkade inte alls gå så långt i den här värmen så
jag fick helt enkelt ge upp promenadplanerna.

Satte fast hundarna i en bänk vid en lekplats och en stor äng.
Helmut la sig glatt i skuggan och vilade så kopplade jag loss
Arina och tränade koppelgående med bara henne och
det gav snabbt resultat!
vilken fokus hon fick när hon förstod att jag var på andra sidan kopplet.
Sen var det zoes tur. hon fattade på än gång och bjöd på sngg fotgång.
Superlycklig över att få fröken för sig själv.

Tessie tyckte det var roligt att gå på promenad med mig själv.
Behövde inte äns påminna henne om att jag var på andra sidan kopplet.
Gamla damer dom kan dom!!

Bella tyckte inte alls att hon behövde lyssna i början.
Men hennes fröken är faktiskt envisare än en bullterrier. Det ni :p
När jag vunnit kampen om vem som är envisast gick hon så fint och ville träna mer!

Passade även på att träna med Lyra och Baloo.
Lyra gick så fint så fint och det gick förbi hundar på gatan och alla hundar var tysta,
men sen kom det en gubbe runt hörnet och han var tydligen jätte spännande för
Lyra kunde inte alls förstå att vi inte skulle prata med honom och alla hundarna buffade och tittade på han.
Skumt det där med hur hundar tänker ibland.
Baloo var klockren och överlycklig.

Körde även lite med helmut men han var så trött så var ingen ide.

På vägen tillbaka till dagis så gick vi via hagen.
Full fart in mot lerpölarna för hela bunten.

Fick även trevligt besök av Maja med mattar som var ute på promenad.
Men hon tyckte nog att det här var för vilda galningar för hennes smak :p

Vid ingång var vi både leriga och trötta.
nu får ni ha en riktigt trevlig helg så syns vi nästa vecka igen!










Lerbad är bra för hyn eller hur var det?

Helmut svalkar sig ordentligt

riktigt ren och mysig blev han

Lyra linslus vill ha godis för fin posé

Bill och Bull som lekte konstant i hagen


Kommentarer
Postat av: Nina

Mina fina fina tjejer...

2010-08-28 @ 15:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn: (Alt. vilken hunds ägare)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (valfritt)

URL/Bloggadress: (valfritt)

Kommentar: